wintertijd in de zomer - Reisverslag uit Bombay, India van Tessa Suruchi Hoek - WaarBenJij.nu wintertijd in de zomer - Reisverslag uit Bombay, India van Tessa Suruchi Hoek - WaarBenJij.nu

wintertijd in de zomer

Door: Tessa Suruchi

Blijf op de hoogte en volg Tessa Suruchi

14 December 2014 | India, Bombay

12.12.2014
INDIA TIME : 20:00.

NAMASTE

Tijdje geleden geschreven, RIMBOE/UMANG was geweldig!
Mijn verjaardag is al twee weken geleden.Mijn 25e verjaardag was geweldig, begonnen met een feestje met de bewoners van Umang en daarna een feestje met de kinderen van Bal Anand en sávonds gezellig uiteten. Ik zal deze verjaardag nooit meer vergeten. Dat weekend uitgerust bij Marlies&Renee samen met Alka. Veel slapen en winkelen en voor het eerst uit dansen geweest in India.

Was heel leuk beetje zoals thuis maar dat drukker, drankje bestellen en betalen duurde gevoelsmatig een hele nacht dus eerste drankje: order&RUN&drink haha. &driekwart is man leuk als ik single was geweest hahah maar ben blij en trots bezet.En mensen dansen hier veel meer. Mensen gaan los, zoals het hoort als je uitgaat, Alka&ik lekker gedanst. ( @Chantal, ik heb aan je gedacht mijn lieve partygirl). En ze hebben hier ook vissenkommen ( Heerlijk hoor @Surechni).Uitgaans leven begint wel rond 10 tot 01;00. Afterparty is chillen bij de zee.

Maandag 1.12 hebben we weer gewerkt bij Bal Anand en eind van middag was achter Bal Anand huis een bruiloft bezig dus Alka en ik indiaase jurk aan en GAAN. Bruiloftcrash, was echt leuk om een keer mee te maken.
Dinsdag 2.12 Gewerkt en na werk met Alka& Rushika (die was een paar dagen bij Bal Anand) uiteten geweest. Was gezellig avondje met z'n 3en.
Woensdag 3.12 & 4.12 Afgelopen nacht ben ik ziek geworden, super misselijk. Hopelijk niks ergs, dagje op bed gebleven. Wel bloedgeprikt en langs dokter geweest.
Vrijdag 5.12 Gewerkt en laatste keer naar dokter , andere medicijnen gehad en dikke prik anti misselijkheid (hielp gelijk, had gelijk honger). Sávonds pasta eten bij Marleen gezellig.

Zaterdag 6.12 Vandaag zijn we naar Dharavi slums geweest,heel bijzonder. Slums net als in de film. Geen aapjes kijken dus je mocht geen foto's maken. Dharavi lijkt wel een stadje. Zoveel huisjes op elkaar en zo vies en druk.Maar de mensen zo aardig&behulpzaam. Het was een geweldige ervaring en zeker de moeite waard om een keer langs te gaan, ga wel met een tour natuurlijk. Daarna zijn we Haji Ali Dargah( Moskee in zee) geweest, ook heel mooi en heel druk. Ons toeristdagje zit erop.
Zondag 7.12 Sint ging terug naar Spanje via Mumbai, sint kwam aan in riksja. Sint vieren in India is veel fijner. Lekker bij het zwembad, ik ben bruin geworden BIKINI STAAT EROP JEEEEJ en heerlijk gezwommen bij hotel. Eind van middag terug naar Chembur, verlovings feest van werknemer van Bal Anand. Heel bijzonder dat we erbij mochten zijn. Liefde geregeld door ouders maar de liefde kon je wel zien.

Afgelopen week is snel gegaan, Alka is dinsdag vertrokken naar Umang voor haar laatste dagen. Ik heb gewerkt bij Bal Anand, paar dagen terug moest ik afscheid nemen van mijn baby Laxshimi.Heel jammer maar adoptie is het doel. Ik heb haar verzorgd sinds moment dat ik er ben maar, het is zo fijn en een eer om getuigen te zijn van de adoptie.Adoptie brengt soms verwarring met zich mee maar ook heel veel trots. Alleen adoptie kinderen en familie's begrijpen dit.De familie is heel lief en ik heb gesproken met de moeder en wat tips gegeven.
Ik sta nu pas stil hoe bijzonder het was voor mijn ouders toen Iris en ik kwamen, adoptie blijft iets heel bijzonders. En ook heb ik deze dagen ouders begeleid die hun nieuwe dochter kwamen opzoeken.Het wenproces,kleine afspraakjes voordat het kind mee gaat met de familie. Ik vind het heel leuk om te doen en kan mensen echt helpen. Bij baby's gaat het sneller dan bij jonge kinderen. Ook deze ouders hebben hulp nodig net als elke andere nieuwe ouder.

Nu pas deze dagen op het huis van Marleen. Zij gaat op vakantie naar Nederland. Ik moet niet aandenken zo koud! Gister ben ik met haar naar de yoga geweest, was zo leuk en lekker. Yoga was tijdje terug maar ik kon goed bijhouden en ga ik zeker vaker doen. Vandaag had ik het koud, in India is het nu ook winter maar 30 graden vandaag. Gewerkt een nieuwe baby bij ( een hele grote, lijkt wel halve man), alle baby kleertjes uitgezocht, ruimte gemaakt voor de nieuwe kleertjes.Hubertine super bedankt voor de nieuwe baby kleertjes, ik zal de baby's mooi aankleden en foto's voor je maken.

En nu avondje chillen. Marleen vertrekt vanavond dus pas week op en dan ga ik naar Gunther &Ursula voor paar weken op hun huis passen. Wel werken bij Bal Anand maar luxe leven met een echt huis. Lekker hangen op de bank en zelf koken. En belangrijkste: een heerlijk bed! Wel met de feestdagen voor het eerst alleen, kijken hoe dat bevalt..

Dan begint het aftellen, ik zit hier prima. Ik wil nog lang niet naar huis maar na December gaat het heel snel, het gaat nu al veel te snel eigenlijk. In Januari op vakantie naar GOA, paar weken niksen en genieten. En dan komt mijn lieve familie naar Mumbai voor paar dagen. Ik vind het zo leuk dat ze komen, zoveel wat ik wil laten zien. Genoeg te doen worden drukke dagen.Dan zijn er nog maar 21 daagjes over..OHH LORD! Gaat zo snel. Dit weekend nog geen plannen, beetje rusten en hardlopen en lekker koken en films kijken. Chill weekendje.

Fijn weekend.

Heel veel liefs uit 't heerlijke India.

  • 14 December 2014 - 10:34

    Selma:

    Lieve Tessa,

    Wat heerlijk om je verslag weer te lezen.Ik heb veel aan je gedacht en ben blij dat het goed gaat met je en je weer volop kan genieten. De tijd gaat zeker snel maar elke dag is er een waar je weer wat goeds kan doen. Leuk dat de familie gaat komen. Het lijkt mij ook een heel bijzondere ervaring,een tijd die je nooit meer zal vergeten. Ook dat prachtige werk wat je doet,veel ouders en kinderen zullen dankbaar en blij met je zijn.
    Geniet nog van de laatste maanden en hou je goed! Liefs Selma en Frans XXX

  • 14 December 2014 - 11:58

    Wieske:

    Heerlijk mooie verhalen meis! Zo fijn om te horen dat je het naar je zin heb en je steentje kan bijdrage. De tijd voor jou vliegt voorbij.... hier wat minder. I miss you! Maar als ik dan weer je blije reacties zie, is het ook wel goed:) Ben echt trots op jou!

    Geniet dr van! Dikke kus

  • 14 December 2014 - 18:19

    Ingeborg:

    Lieve Tes, Fijn om te lezen dat je zo geniet! veel plezier nog! Dikke kus Ad en Ingeborg

  • 17 December 2014 - 22:57

    Anja:

    We zijn er klaar voor. Nu vast aan het uitrusten.
    Tot snel.
    Kus ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa Suruchi

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 5559

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Hello India

Landen bezocht: