HAPPY 2015 - Reisverslag uit Bombay, India van Tessa Suruchi Hoek - WaarBenJij.nu HAPPY 2015 - Reisverslag uit Bombay, India van Tessa Suruchi Hoek - WaarBenJij.nu

HAPPY 2015

Door: Tessa Suruchi Hoek

Blijf op de hoogte en volg Tessa Suruchi

04 Januari 2015 | India, Bombay

03.01.2015
INDIA TIME: 02:00

Namaste & HAPPY 2015 !
Ik hoop dat jullie allemaal geweldige kerst&NYE hebben gehad. Los gegaan?
Voor jullie alle een heerlijk liefdevol gezond gezellig jaar! The best year yet.

Afgelopen weken ben ik alleen geweest zonder m'n didi's Pranita of Alka,ik heb jullie gemist dames maar ik heb mij prima vermaakt. Maar straks komt Pranita Didi al terug, we gaan backpack inpakken en lekker voor paar dagen naar Goa. Ik HEB ER ZIN IN!

De feestdagen zitten erop, en waren dit jaar ook super anders maar wel leuk.
25.12 Was er een kerstfeest @Bal Anand, was heel leuk. De kids & ik natuurlijk ook hebben genoten. We hebben flink gefeest. En ik heb een meeting gehad met de kunsternaar voor ons project ( van mij Alka & Pranita) We laten de muur van de speeltuin opknappen en beschilderen. Van donatiegeld heb ik veel leuke dingen kunnen doen: Bij Umang dagje Saguna en avondje uiteten en nu voor Bal Anand kunstmuur laten maken. De muur wordt beschilderd met bomen en verschillende dieren en fontijntje. Ik hoop dat het af is voordat ik naar NL moet.

Sávonds ging ik naar Gunthers huis (logeerde daar paar dagen) riksja rit duurde twee keer zolang was superdruk met kerstfile. Thuis gelukkig al dag ervoor gekookt & opfrissen &jurk aan.Gezellig naar de bar met mezelf. Nee dat was niet gezellig, werd beetje down van en besefde feest moet je zelf maken dus ik ben naar een club gegaan. Ik heb daar hele leuke nacht gehad, heel veel gedanst en ja ook gedronken ja. Ik heb heel veel leuke mensen leren kennen. De volgende dag was ik vrij, heerlijk lui. Sávonds met paar van nacht ervoor op stap geweest bij Juhu (strandfeest). Echt geweldige feestje, heerlijk dansen voeten in t zand terwijl je drinkt uit je cocosnoot.

Weekend ben ik met paar jongeren naar Lonavla geweest.
Twee uur rijden van Mumbai, de bergen in. Echt hollywood maar dan in India, een van de meisjes van t gezelschap is hier in India een ster soortvan India got talent gewonnen en we gingen naar haar villa in de bergen. @ Lonavla roadtrip door de bergen en vogelpark met pauwen ( iedereen die mij beetje kent weet hoe minder prettig ik dat vond) Maar erna gingen we met een bootje varen dat was wel erg leuk. Heerlijk indiaas eten (HEET) maar lekker en sávonds naar uitzicht punt in de bergen en duizende vuurlantarens gingen de lucht in, was zo mooi en ik heb nog nooit in mijn leven zulke mooie sterren gezien als daar. Terug bij de villa gezellig film kijken en noedels eten. Volgende dag belachelijk lang geslapen bijna wel twaalf uur lang en erna met de groep naar groot meer en iedereen ging vissen. Ik doe niet aan vissen dus ik ging zwemmen maar, voordat ik mocht zwemmen moest ik wel vast leggen op video dat ik kan zwemmen en dat mijn eigen risico is Hahah indiaase mensen vinden zwemmen eng maar ik niet.
Zoveel mensen aan de kant aan het vissen keken naar mij van DIE IS GEK hahah. Nou ik heb heerlijk gezwommen hoor. Erna omkleden dat was een gedoe haha, ik zei tegen Farah hou een handdoek voor en ik kleed snel om MAAR NEE ik moest in de auto en hele auto moest bedekt worden en alle mannen moesten erom heen staan om de wacht te houden ofzo. ZO anders dan even snel omkleden bij Kijkduin.

Rijden weg uit Lonavla en naar de MAC met zn alle en terug naar Mumbai. Het was een perfect weekend in de bergen met hele lieve mensen.

Toen ben ik een paar dagen flink verkouden geweest,( misschien wel van het zwemmen)ik wilde wel werken maar mocht geen babycare doen. Weer nieuwe baby's bij, deze weken veel jongentjes valt mij op. Dus ik ging maar het nieuwsjaarsfeest organiseren.

31.12 Nieuwjaarsfeest @Bal Anand was heel leuk, veel gegeten(lopend buffet Indiaas eten& NYE taart) en gedanst maar het allerleukste vond ik dat mijn lieve Umang familie er was. Was zo onwijs fijn om iedereen weer te zien en zeker bijzonder. Meera &Aarti herkende mij gelijk, mijn lieve dames. Ik heb veel gedanst met Meera en geknuffeld met Aarti. Veel mensen uit de buurt kwamen kijken en meefeesten. Na dit feest ging ik naar Gunthers huis, en stappen met Andrew,
we waren VIP @ bluemoon party. drinken&eten incl. was geweldig! Indiaase mensen kunnen feesten. Om 00:00 wel even thuis gebeld, heb mijn familie wel gemist maar ik zie ze snel.
De volgende dag heb ik gewerkt, ja op 1 jan, in India wel haha in NL zou ik dat nooit doen. Ik was wel paar uur te laat MAAR geluk dat indiaase mensen niet aan tijd doen. HIihihiih

En vandaag ben ik een dagje met mezelf op pad geweest, naar St. Peters Church. Er was een bruiloft bezig en ik mocht gewoon aansluiten. Het was prachtig. En tegenover de kerk zit een scouting groep, omdat ik zelf stage heb gelopen bij de scoutinggroep De Wegelaergroep was het heel leuk om te zien hoe ze dat hier doen in India. Ik heb ze ook vertelt over De Wegelaergroep, was hele leuke middag. En er was ook nog naast de kerk voetbal training,
De kerk is zo mooi en druk met activiteiten voor de jeugd (deed mij denken aan CLC).
S'avonds verhuist van Gunthers huis naar Marleen. Maar die riksja rit was niet leuk, was de eerste keer dat ik boos werd op de chauffeur, hij reed om en reed zo langzaam, ik was de weg kwijt.Kijk ze nemen klanten mee ookal weten ze de bestemming niet heel irritant!(dat is India he) Ik ging schelden in het Nederlands en ik ben gewoon uitgestapd en de volgende riksja wist de weg wel en kon engels praten ergfijn. Bij Marleen chillmode en mijn spullen uitzoeken voor Goa.
Ik heb weer teveel gepakt dus ik laat mijn tas herpakken door Pranita morgen. Ik ben zo benieuwd hoe alles gaat, ik ben geen backpack type en zolang met de trein, hele nieuwe ervaring HAPPY.

Goa treinreis:
Heen 5jan: 07:10 Mumbai - 18:50 Goa.
Terug 9jan: 09:15 Goa- 21:40 Mumbai.

Geenidee waar we gaan slapen en wat we gaan doen, zien we dan wel. Gezellige spontane instelling. Dit keer even niks plannen en gewoon GAAN.

10jan komt mijn familie @mumbai. Ik heb al heel programma voor ze gemaakt natuurlijk.

10jan: Toerist @ Kolaba : the gate of India, olifanten eiland etc. En sávonds borrelen en eten met Marlies&Renee in Khar West.
11 jan. Gaan we dagje naar Umang. Umang familie verwacht hun ook dus wordt heel leuk.
12 jan. Toerist dagje: Slumtour, guide van vorige keer gaat ons prive tour geven & naar Haji Ali (moskee in zee).
13 jan. Naar Chembur: winkelen en wandelen bij Chembur station.En s'middags naar Bal Anand, ik ga een rondleiding geven en ook krijg ik mijn roots gesprek. Mijn familie organiseerd de snack van die dag en wandelen door Ghatla Village , kunnen ze zien waar ik al die tijd heb gewoond en gewerkt. sávonds gezellig uiteten @ Chembur Station. En later gaan ze alweer naar Nederland.

Dan heb ik nog 23 daagjes over: 14.02 : onze nummers ophalen voor de Dreamrun op 19.01.
En 15.01 terug naar Ghatla Village om te werken &wonen. 2dagen werken en weekend:
Dreamrun 2015 Mumbai, 6km voor het goede doel.

19.01-23.01 werken@Bal anand.
En dan hoop ik 24.01- 01.02 naar Umang te kunnen, alle liefde & heerlijk energie nog meenemen. En dan breken de laatste dagen aan: afscheid nemen bestaat helaas wel.
Ik wil echt niet naar huis maar ik vind leuk om mijn familie& Churmer&vriendinnen te zien weer.

Zo, ik ben weer bijgetyd.
Tot snel & slaaplekker.

Liefs Tessa Suruchi.

  • 04 Januari 2015 - 19:49

    Ingeborg:

    Lieve Tes, super dat je ouders op bezoek komen!!!!! Veel plezier en een dikke kus!

  • 06 Januari 2015 - 08:44

    Wieske:

    Heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin heb! Vind het echt knap dat je je eigen weg gaat en geniet van de dingen die allemaal op je pad komen. Maak er wat van de laatste paar dagen van je reis. Geniet er van!

    Dikke kus

  • 14 Januari 2015 - 22:01

    Marja Jongman:

    Lieve Tessa.

    Wat een mooi verhaal, als ik het allemaal lees wordt het missen wel erger hier.
    Gelukkig gaat het weer goed met je!!! Blij toe voor dat was wel anders toen we afscheid van je namen.
    Leuk wat je met je ouders allemaal gaat doen zeg. ( maar dat is nu alweer voorbij)
    Geniet van je laatste dagen daar in het mooie India. Knuffel de kindjes in Bal Anand nog maar een keer van mij, want dat mis ik wel hoor die kindjes. Had niet gedacht dat ik dat zo erg zou hebben.

    Liefs en een dikke kus Marja xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa Suruchi

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 5561

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Hello India

Landen bezocht: