Umang Deel 2 - Reisverslag uit Bombay, India van Tessa Suruchi Hoek - WaarBenJij.nu Umang Deel 2 - Reisverslag uit Bombay, India van Tessa Suruchi Hoek - WaarBenJij.nu

Umang Deel 2

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa Suruchi

26 Januari 2015 | India, Bombay

UMANG DEEL 2.
Jan.2015. Geschreven door Tessa Suruchi Hoek.

Maandag 26.01.2015.
I AM BACK !
Na zes maanden vrijwilligers werk te doen in India zit er over 9 dagen helaas op.
Terug naar het koude NL. Echt jammer.
Ik heb hier @ Umang 3 weken geholpen samen met Alka in nov 2014.
Dagje Umang bezocht met familie twee weken geleden en nu sluit ik mijn India reis hier af.

Vanmiddag ben ik hier aangekomen met Sulu & Bas v/d Ham, we werden hartelijk ontvangen door de bewoners van Umang. De vlag werd opgehijsd en het volkslied werd gezongen en gebeden samen, belangrijke dag vandaag. Sujit heeft prachtig voor ons gezongen en wat toespraakjes werden er gegeven en lekker hapjes &drankjes waren er.

Rushika en Payal hebben mij geholpen met mijn koffer naar de kamer brengen en ik lig net als in nov op mijn umang kamer (Alka, op jouw bed dit keer :) , voelt echt als thuis komen. Later hadden we met z'n alle heerlijke lunch en ik heb met Bas over het terrein gelopen. Umang blijft paradijsje en wordt steeds mooier. Sommige gingen knutselen en andere rusten en sporten. Ook was er een dokter (gratis) die deed een check up bij elke bewoner, als hij vaker komt zou dat geweldig zijn . Voor noodgevallen en/of ens in de zoveel tijd. Even ontspannen in m'n Umang huisje en luieren bij de meiden 2 op de kamer. Sávonds gezellig met de bewoners eten en na het eten mijn meiden Aarti &Meera op bed gelegd ( net als in nov.
Met de rest kletsen en thee drinken en indiaase soaps kijken en gesprekje met Sulu&Bas.
Ik ga zo slapen, morgenvroeg op ochtendgebed en wandelen met mijn lieve Meera. Het is heerlijk om weer terug te zijn en tijd door te brengen met de bewoners. Ik heb ze echt gemist en ik weet nu al, ik ga ze echt missen als ik straks @ NL ben maar, nu samen genieten.

Goodnight,
Liefs Tessa Suruchi.


Dinsdag.27.01.2015
Vandaag was ik om kwart voor 7 wakker, heerlijk geslapen zonder de Bombay herrie, HEERLIJK!
Vanmorgen geholpen met de dames 1 Meera&Aarti die hadden heel fijn in bed geplast, dus douchen en bed verschonen. Ochtendgebed gemist, wel gezellig met de groep thee gedronken.
Met Meera ochtendwandeling gemaakt en na de wandeling meegedaan met de yoga klas van Suresh. Het was heel leuk en relax. Daarna heb ik nog uurtje geslapen en ontbeten. Terug naar de groep, ze waren aan het werk in de tuin bladeren vegen. Ik heb op het bankje gezeten knuffelen met Aarti.

Bij de meiden 2 op de kamer kletsen en 13:00 lunchen met de groep. Lekker gegeten en veel verhalen gehoord. Ze willen allemaal iets aan je vertellen of iets aan je vragen. Na de lunch heb ik de haren van bewoners bekeken. In NOV 2014 hadden Alka&Ik dat ook al gedaan, we weten hier heerst een mega luizen probleem. Een paar zijn met medicijnen begonnen en andere moest het haar eraf. Ik heb ze vandaag allemaal bekeken en sommige hebben het nog steeds. Beste is toch al het haar eraf. Ik heb gesproken met Sulu&Suresh hierover, het is aan hun wat er gaat gebeuren. Het luizenprobleem blijft aanwezig. Ik heb m'n best gedaan, ik laat het erbij nu.
Zelf mijn haren wassen en kammen.Workshoptime: schilderen met Bittoo en tasjes vouwen met Razia en spelen met Aarti. Bijkletsen met Bas en de dag delen. Na het eten tv kijken met de groep en 21:30 naar het huisje schrijven en zo slapen.

Goodnight,
Liefs Tessa Suruchi.


Woensdag. 28.01.2015.
Ik was 07:00 bij de groep vandaag en gelijk aan het werk gegaan, Aarti aankleden en bedden verschonen van Meera&Vanita (ging weer mis!) en hun douchen. Ik ben zo blij dat Manda Didi er is , dat ik haar kan helpen deze dagen. Yoga lesje meedoen en in het huisje douchen en ontbijten. Naar de groep, spelen met Aarti en kleding vouwen met Meera. Daarna met z'n alle lunchen. Na de lekkere lunch workshoptime: armbandjes gemaakt voor Faruk en Sujit en met de hulp van Vanita een enkelbandje gemaakt voor mezelf. Snacktime:17:00. en thee drinken en bijkletsen met Bas. Manda Didi helpen met douchen en aankleden van Aarti en Meera en zelf naar het huisje douchen en omkleden en schrijven en rusten.

Bas&Sulu gedag zeggen want die gaan naar Bal Anand, ik mag gezellig nog even hier blijven. Dinner met de groep, gesprek met Razia over manieren en aardig zijn. Ze is onaardig tegen de andere bewoners en geeft orders bij de staf (alsof mensen voor haar werken). Niet de bedoeling. Aarti en Meera en Vanita naar bed brengen en even met de groep tv kijken en naar mijn huisje toe schrijevn en zo slapen.

Slaap lekker,
Liefs Tessa Suruchi.


Donderdag.29.01.2015.
Vandaag was ik een dagje vrij, heerlijk uitgeslapen ne boek gelezen in de hangmat. Lunchen met de groep en bij de workshoptime: Payal geholpen met schilderen en Razia &Vanita geholpen met tasjes vouwen. Nog een poging gedaan om Aarti in de snoezelruimte te krijgen maar niet gelukt helaas. Usha heeft voor mij een hele mooie kralen ketting gemaakt, als afscheid kado.
Heel lief van haar. Na de workshoptime(14:00-17:00) snacktime(17:00), ik ging lekker boek lezen en eitje bakken met noedels en wasje draaien en douchen. Tv kijken met Koki en Prema Didi en de meiden op bed leggen en met de rest tv kijken en nu in mijn huisje schrijven en slapen zo.

Morgen is mijn laatste werkdag. vrijdag werkdag en zaterdagmiddag ga ik voor mijn aller laatste dagen in India nog naar Bal Anand. De tijd is snel gegaan en zoveel moois mee gemaakt maar, de mooiste tijd was hier @ UMANG. Umang, een paradijsje vol met liefdevolle mensen.

Goodnight,
Liefs Tessa Suruchi.


Vrijdag.30.01.2015.
Mijn laatste dag bij de Umang Familie begon vanmorgenvroeg om 07:00. Ochtendgebed en thee drinken met de groep. Wandelen met Meera. Zitten ritje maken op Zubin zijn rollator, vind hij geweldig. Dat maakt hem zo blij. Lesje yoga meedoen en doorbraak mocht ik nog meemaken op mijn laatste dag: Aarti ( die helemaal niks met yoga heeft, vind zij helemaal niet leuk) kwam naast mij zitten en heel lief zingen. ( als Aarti zingt is zij gelukkig) Ze heeft zelfs mijn yogakleedje opgevouwen. Super doorbraak in Aarti haar wereld, trotse didi ben ik vandaag. Even naar mijn huisje, kamer opruimen en kleding uitzoeken. Douchen en aankleden en ontbijten. Terug naar de groep.

Samen met Manda Didi mijn kleding verdelen onder de meiden. Veel kleding wilde ik al niet meenemen en zo doe ik er nog iets goeds mee. Erna gelijk bij meiden 1 alle kledingboxen en kasten uitgezocht met Manda Didi. En haren geknipt puntjes eraf bij Payal, Rushika en Vanita en Razia. ( komt die 2jaar uiterlijke verzorging vmbo toch nog van pas hahahhaa) (wie had dat gedacht: NIEMAND HAHAH)
Erna zelf douchen en omkleden en chillen en dansen met de groep. Met Suresh op de motor ( ik had nog nooit op de motor gezeten maar hier in India KAN) naar Dada's grill pizza's ophalen.
(Kala didi (nieuwe baas Bal Anand) is jarig vandaag, iedereen krijgt pizza) Terug bij Umang, lekker pizza eten en tv kijken met de meiden en terug naar huisje beetje schrijven en zo slapen.

Morgenochtend voor de allerlaatste keer ochtendgebed en wandelen met de groep. Dan koffer inpakken want rond lunchtime(13:00) komt Sulu en dan ga ik voor mijn laatste dagen in India nog naar Bal Anand. Umang is geweldig, hier kom ik zeker nog een keer terug.

Goodnight,
Liefs Tessa Suruchi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa Suruchi

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 5564

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Hello India

Landen bezocht: