Mount Mary Fair en de kapper - Reisverslag uit Chembur, India van Tessa Suruchi Hoek - WaarBenJij.nu Mount Mary Fair en de kapper - Reisverslag uit Chembur, India van Tessa Suruchi Hoek - WaarBenJij.nu

Mount Mary Fair en de kapper

Door: tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa Suruchi

22 September 2014 | India, Chembur

19.09.2014
INDIA TIME: 22:45

Afgelopen week ging moeizaam, Het werd mij even teveel, de leiding en het kasten systeem (dat ben ik beetje zat maar dat is leven hier) en ik heb slecht geslapen en mij lichaam (misselijk buikpijn)was het zat dus heb amper gewerkt. Moest echt even bijkomen. Na Nachtje goed slapen en codeine pillen doen wonderen. En ik heb een houten kont (hier zit iedereen op de grond dus mij kont is officieel van hout) Als ik in NL kom in is een massage welkom ( als goed is voelt hij zich nu aangesproken hiihhhi LOVE) BOMBAAAAAAAA !

Er was een nieuwe baby (gevonden in bagage ruimte van trein 2weken jong) ze is hier nu twee dagen en heeft van de rechter een naam NOMI ( knowme)gekregen. Ze is super mooi lang haar al en slaapt lief en eet veel ! She is a black beauty! Lijkt beetje op Iris baby fotos.

De zusters keken niet van op , zij zijn het gewent. Ze gingen gewoon door met werken maar,ik was echt even kapot van. Ze is zo klein en gewoon weggegooid! Eva vroeg mij of ik aan zoiets wil wennen, NOOIT het zou juist raar zijn als ik het normaal zou vinden.
Ik hoorde alle verhalen van de baby's , meeste baby's hier zijn gevonden in het openbaar vervoer (trein bus metro monorail) of op straat En ik betrok het erg tot mezelf,wat ik niet had verwacht van mezelf (zal ik wel vaker hebben met bepaalde dingen)dus ik was even stuk ervan maar heb gelukkig #THANK GOD mijn lieve Didi Pranita en lieve Marlies &Marlene. Tip van Marlies: schrijven/ van mij afschrijven zodat mij hoofd niet zo vol is en ik beter kan slapen. Hier nu : dichterbij mijn roots dan hier zijn en leven ga ik niet komen dus moet genieten.

Vandaag heb ik lekker gewerkt en trots op m'n didi Pranita, ze heeft nieuwe bedjes geregeld voor de kids iets wat ze al lang wilde maar, iets regelen in India is nog niet zo makkelijk hiihih. Ik zit aan baby mobielen te denken voor boven de bedjes binnenkort..
Na werk hebben we mijn jurken opgehaald (WOW PRACHTIG CHECK FB.)
En lekker naar lounge geweest,lekkere drankjes&hapjes. was super gezellig nu op kamer chillen en zo slapen. Morgen met Jessica naar Mount Mary Fair Church. Ben benieuwd hoe dat is , kermis& feesten in india.

Slaaplekker Kusjes !



22.09.2014
INDIA TIME: 20:20.

Afgelopen zaterdag zijn we naar Mount Mary Fair in Bandra geweest. Het was zo onwijs druk en warm. En van een kermis was er niet echt te spreken, wel veel kraampjes met alleenmaar hetzelfde Kaarsjes /beeldjes van kaarsvet. Tijdens deze tocht omhoog (berg omhoog) waren er veel straatkinderen die bloemen en kaarsjes verkochten.Ook werd de bijbel uitgedeeld in hindi en engels.

En onderweg werd het steeds drukker, veel verschillende leefdtijden. Rooms- katholiek, als het goed is de geboorte van Maria maar dat weet ik niet zeker. Boven aan gekomen, zagen we Maria en de kerk.In de kerk kregen we uitleg van Sid (verkooper van een kraampje die zag we waren nieuw, erg behulpzaam&flirt) Erna moesten we door zee van mensen om naar de kermis te gaan maar de kermis stelde niks voor weet niet eens of we echt zijn geweest eerder voorbij gelopen. We hadden het zo heet vooral Jessica (pranita begon watergevecht maar Jessica bewoog niet hahah) Dus we hebben eerst pizza gegeten LUNCH en later super lekker schepijs. CHOCOLADE NATUURLIJK!

Eind van de middag gingen Pranita en ik naar Marlies&Renee, drankje doen en bijkletsen.
En erna nog even winkelen op Linkey road en naar Chembur terug naar huis. En thuis hebben we eindelijk het sinaasappelpers apparaat gebruikt van Marlies dus heerlijke home made sinaasappelsap gedronken.

Zondag heb ik heerlijk uitgeslapen en eigelijk helemaal niks gedaan. Beetje knuffelen met baby's en chillen maar eind van de middag gingen we de kapper bij ons de in buurt. We gingen langs drie kapsalons ( hoe groter en mooier de tent hoe onvriendelijker de mensen ) De eerste waren ze heel aardig maar druk en de tweede begon over dat ze me krullen wel weg kregen met bepaald spul dus ik dacht gelijk: WEG HIER en de derde was: te duur vergelijken met de eerste DUS terug naar de eerste en even wachten: Pranita eerst mooi geknipt alleen puntjes en toen was het mijn beurt: stroom viel uit! dat is een teken dat je eigenlijk niet moet doen maarja deed het toch en ik ben echt blij mee, flinke punt eraf en het is netjes en recht. Volgende keer weer terug naar de eerste gewoon hahha, knipbeurt voor 150 roepies minder dan twee euro hahhaha.

Vandaag: gespeeld met de baby's en gesproken met een speeltherapeut van Schotland. Haar man werkt hier en zij komt elke maandag met de baby's en peuters spelen. Echt super leuke lieve vrouw. S'middags werd ik naar beneden geroepen (kantoor/zaken ruimte) en jaaaa hoor er was een grote doos uit Nederland! Van mij lieve familie, doos vol lekkere dingen zodat ik kan overleven. Alles is goed overgekomen alleen pot chocolade pasta niet dus alles zat onder maar het inhoud afgespoeld en heeft plekje in de kast ik kan weer overleven JEEEEEJ! Ik heb buiten gespeeld met de kinderen en de therapeut van Bal Anand ontmoet. Met haar ga ik maandag samenwerken om drie kinderen te helpen. Het is actief en leerzaam en de kinderen vinden het echt leuk. Nu avondje typen en chillen en dan morgen weer een nieuwe dag.

Hier is nu het eerfeest van 9 Godinnen begonnen, 9dagen lang! dus ik hoop niet teveel lawaai en vuurwerk enzo maar denkt het wel. Partyparty (bollywood accent)

GOODNIGHT.
Kusjes en Liefs uit India.

  • 22 September 2014 - 18:27

    Xandra:

    Ha Tessa, is weer een bijzonder verhaal. Kan me goed voorstellen dat je van slag bent als zo'n lief klein baby'tje gevonden wordt. Kapper is lekker goedkoop zeg. Ik wil ook zo'n kapper! Veel plezier en liefs van ons. Xx

  • 22 September 2014 - 18:47

    Anja:

    Oh tessa,
    wat komt dicht bij jezelf. Gelukkig ben je in de gelegenheid gesteld nu het verschil uit te maken voor deze kids. Een beetje aandacht en een knuffel maakt echt het verschil. Fijn dat je alles ook wel een beetje van je af kunt praten en schrijven. Gelukkig zorgen er daar ook mensen voor jou. Kom jij ooit nog wel eens uit de feesten? Elke keer is er wel een nieuwe. Past goed bij het feestbeest in jou. Veel plezier met het lekkers uit nederland. Ben blij dat je nog een beetje hebt moeten werken (afspoelen) voor je je tonnetje rond gaat eten. Lekker hoor!!! Wanneer ga je naar de zorgboerderij? Wordt dat dan net zo heftig?
    Hier alles zn gangetje. De oma van natas is vorige week plots overleden. We zijn woensdag naar de begrafenis geweest. Zaterdag naar een lotussymposium geweest over epilepsie, schot en steekwonden en gevaarlijke stoffen. Heel interessant, veel geleerd. Nu langzaam naar het feestje van Christan aan het toewerken. Oma komt donderdag gezellig helpen met klaarzetten. Hijzelf is deze week in amersfoort op oefenkamp met hele lange dagen dus komt waarschijnlijk kapot thuis. Rogier is begonnen met zn scriptie en gaat op maandag tussen 7 en 9 naar college. Betaal je dan schoolgeld voor. Ik ga stoppen en eten maken. Heel veel succes meisje, we denken aan je. De jurk is byvthe way mooi. Dikke kus, ons

  • 22 September 2014 - 19:02

    Wieske:

    Allerliefste Tessa,

    Hoop inderdaad dat de juiste zich aangesproken voelt voor die massage. Anders heb je straks je kont alsnog extra beschermen;)

    Heftig zeg dat mensen zomaar achter gelaten worden. Gelukkig zijn er liefdevolle mensen zoals jullie die de kids op kunnen vangen en er alles aan doen om hun toch een plekje te geven. En wennen... nee dat zal het nooit! Natuurlijk ben je van slag.. maar gelukkig zijn er mensen op je te steunen.

    Die kapper klinkt goed te doen! Een kapper die goed knipt en dan ook nog eens goedkoop is, houden....:)

    Een speeltherapeut? Wat houdt dat precies in? Ben wel benieuwd....:) Ga je daar dan ook mee samenwerken?

    Heel veel plezier, geniet, ervaar en alle liefs toegewenst.

    Dikke kus


  • 22 September 2014 - 19:32

    Mama:

    Lieve Tessa, wat een heftig verhaal! Natuurlijk dat je van slag bent. Fijn dat er mensen zijn waarbij je terecht kunt met je gevoelens. En dan komt het volgende feest er weer aan. Ik hoop voor jou dat de herrie buiten meevalt en dat je 's nachts goed kunt slapen. Want als je uitgerust bent kun je je helemaal inzetten voor die schattige kinderen. Succes deze week en pas goed op je zelf!!!!! Dikke knuffel mama!!!!!

  • 23 September 2014 - 13:39

    Mirella:

    Hey Tess, van de week al het 1 en ander van je gehoord. Blijf het zeggen....heb zoveel respect voor jou. Vind het bijzonder hoe je het allemaal doet.
    Die masseur.....hahaha ik hoop zeker dat hij klaar staat wanneer je terug komt maar eerst nog je droom afmaken in India en de vele indrukken tot je laten inwerken/opnemen.
    Succes met het evt. vuurwerk.
    Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa Suruchi

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 5576

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Hello India

Landen bezocht: