i am still here - Reisverslag uit Bombay, India van Tessa Suruchi Hoek - WaarBenJij.nu i am still here - Reisverslag uit Bombay, India van Tessa Suruchi Hoek - WaarBenJij.nu

i am still here

Door: tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa Suruchi

14 Oktober 2014 | India, Bombay

29.09.2014

India time: 19:00



Lieve mensen, WAT IS HET HIER WARM OHHHH LORD niet normaal thankGod voor AC en VEN maar alsnog blijft het warm. Amper geslapen door de warmte. Huiduitslag is over, heb geen last meer van maar ik heb iets nieuws. Een indiaase oog zullen we maar zeggen: oogvirus.Veel baby's en kinderen en ook wat zusters hebben het. Ziet er niet uit en doet pijn maar heb druppeltjes dus moet met paar dagen over zijn. Hier heel normaal hier maar, ik was gelukkig weekend vrij en vandaag ook dagje rust. Morgen gaan we weer aan het werk. Ik heb wel van het weekend mijn eerste verjaardag binnen m'n familie gemist CHRIS ALSNOG HAPPY BDAY! maar kon even skypen met iedereen was echt even fijn. :):):) 



Van het weekend heb ik niet zoveel gedaan veel gerust, zaterdag kreeg ik m'n oogje (LINKS)niet openen dus wilde niet naar buiten toe maar sávonds toch even met me Didi Pranita hapje gaan eten anders zit je hier hele dag warm binnen en zondag was hier een feest @ Bal anand: eerfeest voor de Godin. DANDIA iedereen in de mooiste outfits(dansfeest met stokken.) 
Zelfs ik heb bollywood gedanst haha en spelletjes gespeeld met de kids.(foto's @FB) De dames die dit hadden georganiseerd waren super aardig&gezellig.

Sávonds hebben Pranita&ik een aati (gebed met vuur) & poojo (samen bidden zingen&dansen) bijgewoond bij een tempel in onze woonbuurt. Echt super bijzonder om mee te maken. 

Vandaag: rusten en wat schrijven voor mezelf over hoe de maand is bevallen en dat ga ik elke maand doen leuk om terug te lezen aan het einde en natuurlijk bloggen en rapporten schrijven over de special kids.

Morgen gaan we weer aan het werk JEEEEJ! Na deze werkweek gaan we in het weekend naar een POOLPARTY@BANDRA. Zo benieuwd hoe de jong volwassen DE JEUGD VAN MUMBAI hier feest en poolparty ben ik nog nooit geweest dus YEAHHHH nieuwe dingen. 

TOT SNEL KUSJES !!





03.10.2014

INDIA TIME: 3:45. 



LIEVE MENSEN : eerste maand overleefd met up;s&downs maar ik ben er nog steeds met een open dankbaar gezegend hart& geest. IK BEN HIER. :) 

IK HEB ALLEEN IN EEN RIKSJE GEREISD JEEEEEJ! vooruit gang, meer zelf ondernemen. EN EN MC DELIVERY: superleuk& handig toch wel maar alleen die guy die het kwam brengen wilde niet op de foto,( hij vond mij veel te blij) Mijn Didi Pranita heeft fiets gekocht LEKKERGEKDING IS ZE OOK OOK! ze fietst veel , stoerwijf! die mag ik lenen maar ik weet niet of dat durf fietsen in Mumbai.



Afgelopen week was er veel feest met elke dag een andere kleur.#Godin Feest .
Afgelopen dag (vrijdag) was de laatste dag van dit feest alweer. Iedereen was op haar/zijn mooist gekleed en werd hele dag door gezongen en gebeden en gedanst. Het samen bidden voelt als meditatie (of einde van Yoga les) ergfijn. Bijles engels geven gaat steeds beter, Hij (noem geen namen) herhaalt minder en zegt steeds meer woorden zelf. #PROUD DIDI. 
 niet alles is meer een auto: TESSA DIDI CAR,TESSA DIDI CAR, hij is dol op auto's. hahha. 



Deze week ben ik erachter gekomen dat er document over mijn afkomst hier ligt op Bal Anand aanwezig is, waarvan mij altijd is vertelt dat het er niet zou bestaan en zelfs toen ik hier in 2008 met mijn gezin was werd er gedaan alsof het niet bestond, voel mij een beetje heel erg voorgelogen maar ik heb gesprek aangevraagd om deze informatie te weten want ik wil het weten DENK IK en ik heb er alle recht op tegenwoordig.

Ookal lichtelijk ID crisis van binnen, ik laat mij niet gek maken! IK BEN &WEET BETER, ik ben goed opgevoed. #Good hometraining. 

Mijn Lieve Didi Pranita is hier met heel veel liefde&steun. HEEEL ERG BLIJ &DANKBAAR en ook help het om mijn boekje te lezen met lieve berichtjes van liefste familie&friends. SUPER FIJN.:) Ik was totaal niet dat bezig want ik heb altijd gedacht dat meer informatie geen optie was zegmaar.. en nu INEENS wel.. zoals mijn neefje Rogier en ik zouden zeggen: MINDFUCK!

De vraag is.. wil ik wel echt weten?

Ik slaap dus nog steeds niet, gezondheid goed verder maar hoofd overvol en morgen naar beauty center chillzone even.

En wasje draaien, en chillen.Zondag naar Bandra chillen even bij Marlies & THE poolparty, ik heb er zin in! & ben echt toe aan t dragen van een bikini. Het is warm NEE GEWOON HEET!!

Van de week gaan we kennis maken met Ursula (vrijwilligerster van Bal Anand) ze gaat weekje naar China dus we mogen op haar huis&katje passen superleuk en daarna ga ik drie weken naar Umang met Alka tot midden november.#JEEEJ ALKA IN MUMBAI.
UMANG/Disconnect from everything i know.


Ook met Diwali zijn we in Umang maar, we gaan met Pranita & de kids mee op Diwali kamp.Echt geweldig op kamp in India wie had dat gedacht,,, superleuk.

Ik ga maar proberen te slapen denk ik, 
Ik spreek jullie later. 

 Liefs uit warme India. 
Kus Tessa Suruchi




07.10.2014

INDIA TIME: 20:00



Okee een poolparty in India is zo anders dan wat voor feest dan ook, Cést la vie in Bandra op een zondagmiddag komen we daar halfuur voor entree tijd aan om entree bandjes op te halen zoals op de e ticket stond maar,we waren veel te vroeg dus drankje en hapje dan maar. Later mochten we naar uper deck en daar was een zwembad (1 rechthoek bad) met terrasje en bar. Niet erg bijzonder eigenlijk en het was heel rustig dus wij in bikini en het was zwemmen was heerlijk!



Later werd het wat drukker maar een overvloed van mannen maar paar vrouwen stuk of 10waren wij de enige in bikini terwijl de dresscode was : BIKINI/SHORT. En we waren ook de enige die echt konden zwemmen ( Indiaase mensen kunnen niet zwemmen) hebben twee vrouwen zwemles gegeven was echt heel leuk maar einde van het feest was niet leuk meer.. 



Mannen gingen ongepaste foto's van ons nemen dus ik werd kwaad en reageerde zoals ik in NL ook zou reageren: ONBESCHOFT! Ben je goedkoop ofzo koop een playboy idioot, ben je niet opgevoed ofzo etc. die mannen reageerde nog bozer maar voordat gezeik echt uit de hand liep zijn we weg gegaan. Enige kant heel goed dat ik zo heb gereageerd en andere kant niet slim: ik ben niet in NL. En ik heb omalief 1 ding belooft: VOORZICHTIG TE ZIJN :) Maar sommige mannen zijn hier zo onbeschoft ookal zeg je van ik ben bezet! zolang je man niet bij je is denken ze dat je lustobject bent voor hun plezier.Vrouwen horen hier onderdanig te zijn ofzo ( aandeel van de man).



Gesprekken die ik heb met jonge vrouwen hier enige wat voor hun belangrijk is trouwen, Trouwen is belangrijkste is hun geleerd. Investeren in jezelf, je als persoon ontwikkelen is niet zo belangrijk als een goede vrouw te zijn. Huwelijk is alles maar leren jonge mannen dat ook? DENK HET NIET. Het feit dat mannen en vrouwen gelijkwaardig horen te zijn en het zelfde kunnen bereiken lijkt hier niet te bestaan.




Gister heb ik gewerkt en na werk had ik super heimwee naar thuis eten, ben eten van hier uit Bal Anand beetje zat, vind echt niet lekker elke dag het zelfde. DUS ik was vandaag super blij dat we na het werk voor de kinderen gingen koken, lekker noedels met groente en kip, met toetje bananen en watermeloen. Kids eten hier amper groente en fruit en zoiezo geen vlees. Dus ik heb genoten. Buikje rond en gelukkig.

Moet wel goed blijven eten want ik heb gewogen gister ben al 4 kilo kwijt in 1 maand. IK WIL NIET DUN WORDEN !! MOMMY&BOMBA miss your Food. 

Morgen is mijn zus jarig, hopelijk dan wifi even skypen.

HAPPY BDAY SIS,iLOVEYOU !

Ik ga zo lekker slapen, morgen weer een dagje. kusjes Tessa.






9.10.2014

INDIA TIME: 16:15. 



NAMASTE LIEVE MENSEN. 
Vandaag is een dag vol nieuwe energie en moed. Ik had paar dagen last van heimwee en het werd niet leuker op voor mezelf dus nu heb ik de juiste instelling : Ik ben hier maar een paar maanden en laat ik het zelf maar de mooiste maanden van maken van mijn leven want dit doe je maar 1 keer en het was een lange weg om hier te zijn dus ik moet het zelf geweldig maken. Zoals OMA zegt:Soms moet je jezelf kietelen want ander doet het niet voor je.



Ik was vol goede moed op tijd op om te werken maar toen had mijn verstrooide sukkelientje van kamergenoote Pranita mij opgesloten( ze begint eerder en had deur op slot gedaan en sleutel meegenomen) dus ik ging maar youtube en ontbijten en hopen dat iemand snel kwam rond half12 was er een meeting dus ik wist dat iemand zou komen dus ik kon paar uurtjes chillen HIHIHIH zoiets moest ook nog keer gebeuren. Ze heeft wel duizend keer sorry gezegd, ihihih ik zat met zakje M&M;s (bruinezak BOMBA) rustig Baantjer @youtube te kijken .. chillen vind ik niet er hoor.



Na de meeting, lekker gewerkt met de baby's,ik heb gemerkt baby's houden van Bob Marley, just like me. Hahaha, we worden echt rustig van. 
Ook therapie gaat steeds beter en ik vind het ook leuk om te doen maar zo anders gaan ze hier om met gehandicapten kids als wij in NL. 



Vanmiddag is hier een nieuw meisje van vijf gebracht door politie, Haar moeder is in het ziekenhuis aan het bevallen van tweede kind dus moeder heeft haar dochtertje gedumpt hier, of moeder nog terug komt geen idee,,, en zulke mensen mogen kinderen hebben? Kinderbescherming is er niet denk ik.. 
Ik kan niks bij voorstellen want als ik plekje buiten huis nodig had als kind ging ik gewoon naar Oma toe. Te bizar dit.. super triest voor dit meisje maar ze vermaakt zich wel. De kinderen zijn erg lief voor haar. 



Ik ga hapje eten, Kusjes.
Tot snel. 
Liefs Tessa. 







11.10.2014

INDIA TIME: 22:05. 



NAMASTE PEOPLE VAN NL, 
WEEKEND: gister na een dagje werken werden we na werk opgehaald door de driver van Gunther (man van Ursula)(Ursula , vrijwilliger Bal Anand). We gaan een weekje op hun huis en kat passen. Ursula moest plotseling naar huis dus Gunther nam ons mee uiteten en rondleiding bij hun thuis, Super lekker &gezellig gegeten, EEN STEAK, ZO LEKKER MMMM. Gunther is man van de wereld zoveel reisverhalen, zo leuk om te horen en ik vroeg hem heb je geen heimwee ? hij: Waar is thuis? Goeie,, thuis moet je zelf maken dus kan overal zijn.
Was echt een luxe gezellige avond met z'n drieen. 



En vandaag heb ik lekker uitgeslapen en s'middags kwam Marlies met drie NL meiden bij ons kijken , dus rond leiding geven en chillen. Ze hadden super leuk speelgoed meegenomen en eten voor de kids. En we gaan snel een drankje met ze doen, leuke meiden. 


Na rondleiding gingen we naar station (zou mij eerste keer met trein zijn MAAAR:) 
en daar wachten en wachten want we hadden afgesproken om met andere dames van Bal Anand naar Housewarmingparty te gaan. Moesten zolang wachten dat ik geen zin meer in had. Dus ik ging wandelen & beltegoed op me telefoon zetten en toen bleek met telefoon verlopen te zijn (sim kaart gekoppeld aan je visum & sim kaartje was van andere vrijwilliger haar visum is verlopen) dus nu nieuwe simkaart regelen maar dat is heel gedoe in India, ze hebben kopie visum&paspoort en foto's nodig LIJKT WEL VISUM AANVRAAG :(, 
dus dat ga ik morgen regelen.



Ik ging terug naar Chembur station, wandelen en ijsje eten IJSSALON en patatje halen. Erna in onze vastchill plek Lounge hotel drankje halen en was groep jonge mannen die wilde mij game cricket uitleggen twee uur later : ik snap nog niks van maar was echt gezellig.

Toen naar Ghatla terug en er waren op straat veel feestjes dus ik heb even rond gelopen, zo een sfeer ongeorganiseerde gezelligheid die vind je alleen hier... 
Iedereen doet mee..Dansen&zingen toen terug naar Bal Anand stukje schrijven en zo slapen.

Plannen voor morgen : hoop dat ik kan slapen vannacht btw met al die feestjes, nieuw simkaart regelen en eind van middag naar Gunther daar chillen en gezellig uiteten met z'n drieen voordat hij weekje naar China gaat..

&& dan begint nieuwe werkweek weer met wel na werk nieuw woonplekje erg fijn. 

Dus binnenkort nieuw nummer, let you guys know. 



Weltrusten, kusjes Tessa, 






12.10.2014

INDIA TIME: 21:30.



Afgelopen nacht heb ik bij Baby's geslapen op de kamer amper geslapen en rond twee uur s'nachts naast Pranita geslapen en heerlijk geslapen,misschien mis ik samenslapen wel onbewust hiihih.

In de middag gingen we simkaart regelen via Pranita documenten dus als het goed is kan ik volgende week weer appen en even mijn omalief bellen. Maar je weet het maar nooit want het is India. Alles duurt langer en iedereen komt te laat, that's India.



Eind van de middag heb ik voor het eerst gereisd met lokale trein, zoveel indrukken met het mooie prachtige bijzondere van India en de vreselijke kant in 1 beleving maar ik kan zeggen ik ben ervaring rijker dat is zeker. Jongentjes die half uit de trein hangen, de spullen die men vervoert in de trein en zoveel mensen NIET NORMAAL! 

Einde van deze treinreis zijn we in Bandra, thuis van Gunther &Ursula, coconootwater gedronken uit een echte cocosnoot, mijn allereerste keer hahah. #HAPPY :)

Rustig douchen want in de trein was het heet zodra ik die trein uitkwam lekker flesje water over me heen gegooid hahah moest gewoon. Lekker chillen en erna hapje eten, chic tentje maar eten was niet erg lekker helaas maar wat mij wel erg blij maakt is het groente en fruit dat ik heb gekocht, ik ga morgen lekker koken na werk. 



Minder fijn (ronduit zwaar verrot) was de bedellaars die ik zag vandaag. Kijk het is 1 ding om als volwassen te bedelen bij mij oke, maar een halfdronken ongelukkige baby/peuter op je arm kan ik niet aanzien, ik wil die baby/peuter dan gewoon meenemen.Klinkt erg een baby stelen maar ik zou het zo doen. Ik was er vandaag even klaar mee.. echt even down van ja. 



Zo fijn nu even eigen plekje, was ik echt aan toe. Gunther gaat over halfuurtje weg naar China en dan hebben we het huisje voor ons zelf. ZO FIJN. Bandra Bandstand is prachtige plek en het huisje is erg mooi ingericht, schoonmaakster komt elke dag en koelkast vol &riksja geld gekregen dus we zijn lekker verwent deze week. 

Zo even proberen te skypen en horizontaal gaan..
en de nieuwe werkweek tegemoet. 



Slaaplekker Kusjes

  • 14 Oktober 2014 - 21:36

    Mirella:

    Super leuk weer om je blog te lezen. Gister ook even gesproken en vond het erg leuk om je even live te zien

  • 14 Oktober 2014 - 22:08

    Mama:

    Lieve Tessa, wat een verhalen!!! Superleuk om te lezen.
    Fijn dat het nu weer wat beter met je gaat. Ik hoop dat je de berichten over je afkomst een plekje kunt geven en wat je ook beslist(wel of niet weten waar je vandaan komt) Wij staan achter je.Ik hoop dat je nog een leuke tijd daar hebt, want dit was toch wat je 1 keer in je leven wilde doen. Dikke kus Mama

  • 14 Oktober 2014 - 23:01

    Anja:

    He nichie,

    Zwaar weer even voor je. Die documenten, moet je wel of moet je niet, begrijp het, super moeilijk.
    Leuk om te horen dat je engelse les geeft, echt lachen. Wat kun je groente en fruit missen he? Vanavond heerlijk bloemkool gegeten met rollade. Ik zal je ff de ogen uitsteken. Gister trouwens heeeeerlijke spaghetti. Mmmmmmm.
    Vind je erg dapper, veel nieuwe dingen ontdekken en doen. Wel zelf blijven nadenken he.
    Vind ook dat jullie leven van feest naar feest. Als ik zo die verslagen lees ( waar ik superblij mee ben) is er een feest, net geweest of komt er een aan.
    Jammer dat de poolparty tegen viel. Wel lekker ff zwemmen......
    Verjaardag van Chris was geselli. Nu heeft ie een oefening van 14 dagen in Groningen. Hij komt niet thuis in het weekend en slaapt in de openlucht. Heeft ie mazzel want het regent al twee dagen. Jij zou graag wat koelte willen en hij wat warmte. Roog is druk bezig met zn bachelorproject. Hij begint een nieuw baantje in een cocktailbar. Pfffffff Ben niet blij, mmar ja. Intussen de verjaardag van je zus gevierd. We hebben leuke verrassingen gezien. Nog 1 week dan is het herfstvakantie. Ik moet wel twee dagen werken, maar verder redelijk vrij. Het is inmiddels laat en ga zo lekker mn bedje in. Heel veel goede dagen, geniet lekker van het huisje voor een week. Dikke kussen van ons.

  • 15 Oktober 2014 - 06:43

    Wendy Hoogerdijk:

    Hoi tessa
    wat fijn om je belevenissen zo te lezen en mee te maken
    super om je even te spreken via skype
    Kan me voorstellen dat t shocking is dat de baby.s of kids zo worden gedumpt
    maar gelukkig worden ze goed opgevangen door het tehuis
    vertroetel ze maar lekker
    dat je maar veel leuke dingen beleeft daar ...en doe voorzichtig

    wat lastig dat er opeens wel iets boven komt over je achtergrond wat je ook beslist doe t met je hart
    Veel liefs wendy xx

  • 15 Oktober 2014 - 17:44

    Alka:

    Hee Tes!!

    Leuk dat je zoveel berichtjes plaatst! Ga ik ook proberen te doen:) Ik heb er super veel zin in om samen te gaan werken en samen de 'emotionele rollercoaster' in te gaan. We gaan er een fantastische tijd van maken! Tot snel! xxxx

  • 19 Oktober 2014 - 13:57

    Wieske:

    Wat een prachtige verhalen! Jij maakt echt een hoop mee..... Mooie momenten en lastige momenten, maar over een paar maanden kijk je terug op een prachtige en onvergetelijke tijd!

    Ik hoop dat je een weloverwogen beslissing neemt m.b.t. de berichten van je afkomst. Wat je ook doet ik sta achter je!

    Geniet van alle mooie momenten.
    I Miss you! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa Suruchi

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 5596

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Hello India

Landen bezocht: