ooooo het is weekend - Reisverslag uit Khār, India van Tessa Suruchi Hoek - WaarBenJij.nu ooooo het is weekend - Reisverslag uit Khār, India van Tessa Suruchi Hoek - WaarBenJij.nu

ooooo het is weekend

Door: tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa Suruchi

14 September 2014 | India, Khār

13.09.2014
INDIA TIME: 22:20.

Afgelopen dagen heb ik gewerkt maar het ging super snel want nu is het alweer weekend.
Eergister&gister heb ik de files gelezen van de special kids dus daarmee ga ik volgende week aan het werk. Het zijn jonge kinderen met zowel geestelijke als lichamelijke afwijkingen. Meer geestelijk afwijkingen, ik heb al gewerkt met bijzondere kinderen afgelopen jaar op stage dus ik verwacht niet teveel moeilijkheden maar elk kind is natuurlijk anders.

Ook heb ik eergister iets mee gemaakt: miender prettig: we liggen rustig op bed te youtuben. Pranita wordt stil en ik merk iets en ineens zie ik het : GILLLEN!!! ik was in shock ( nog schor van het gillen) een muis, grote grijze veldmuis) Niet welkom. ik heb de halve nacht niet geslapen maar dat is het leven hier in India, even knop omzetten en gewoon leven. Nee ik overdrijf niet, mijn mama was in deze situatie verhuist hoor!

Gister na werk zijn we (Pranita&ik) met de lerares (naast onze kamer is een klaslokaaltje) naar de kerk gegaan. Onderweg kregen we riskje ongelukje!BOTSING maar, we leven nog wel boze chauffeur en spiegel eraf maar bij de kerk aangekomen heb ik de pastor gesproken en zijn broer, van hun is de kerk. Kleine chapel. Hele aardige mannen waren het. Ik heb vertelt over CITY LIFE CHURCH en mijn connectgroep, hij vond het geweldig.
#proud of my connect.

De dienst was rooms katholiek, heel anders en duurde lang. Was kapot erna maar het was wel erg mooi beetje in engels maar de rest hindi dus kon wel volgen. Heel anders maar hun worship zo nice. Zo puur.
Na de kerk gingen we naar K-star mall (groot winkelcentrum) even naar de MAC, zelfs die is anders maar had kip nodig want @Bal Anand eten we vega altijd. Ik had gratis macflurry bosbessen&kers gekregen zonder te flirten.
Thuis lekker rusten.

Vandaag is het zaterdag: WEEKEND: lekker uitgeslapen en erna boterham ( chocolade pasta maakt mij blij) in de hand en de stad in. Cadeautje kopen voor Miss Sulo ( baasin), ze is vandaag 75 geworden. En nagellakjes voor 0,50 cent en nieuwe schoenen voor 2,15 euro gekocht. En heerlijk gelunchd op daktteras van Chembur city : 2 cocktails (no booz )en kiphapjes voor 10euro ( dat noemen we een dure luxe lunch).
En hier hebben ze of het nu in eettent is of winkel zoveel mensen op de vloer, met allemaal hun eigen taak. Eentje helpt je in de winkel een ander pakt het in voor je en de volgende maakt het bonnetje en bij een ander kan je afrekenen. Eettent: eentje legt bestek neer ander komt de bestelling opnemen en volgende komt het brengen en ander haalt het weer op: schept voor iedereen een baan maar wel overdreven.

Ook heb ik een ruzie gezien op straat waarvan ik in shock was: man valt vrouw lastig, vrouw slaat van haar af en de man geeft haar paar stoten en niemand doet wat! Te bizar, als zoiets me gebeurt ik ga niet slaan, pepperspray hem gewoon keihard.

@ Bal Anand hebben we taart gegeten met Miss Sulo en haar familie & kantoormensen. Erna even met kids spelen en mensen &jongeren van Umang (zorgboerderij voor gehandicapten jongeren) ontmoet daar ik ga in okt en nov heen. Iedereen was hier ivm de verjaardag. Heerlijke lunch met Miss Sulo en haar familie, erna een powernapp.

En weer naar Chembur city uiteten, even wat aardappelpuree en groente ( mis ik ook wel). Was ook bij lounge geweest even , echt zoals uitgaan in NL is, moest gelijk aan jou denken Chantal, we zouden de dansvloer overnemen. HAhaha
&indiaase feestjurk gekocht. BLAUWE. ZO niet me kleur maar vind hem wel erg mooi, (fotos volgen nog). Achter onze straat was een pre-party van een bruiloft bezig, superleuk om te zien. DIE MENSEN GAAN LOSSSS. Bij Bal Anand even met de kids hangen beetje op laptop en zo me bed in. Morgen gaan we uitslapen schoonmaken, moet ook gebeuren en hardlopen moet trainen want op 18januari rennen we 6km voor het goede doel.
Donaties zijn welkom !

De eerste NL kaartjes heb ik al ontvangen van Tante Anja &Omalief , superleuk:) & het is gelukt om met me lieve mensen te skypen ergfijn!
en ik ben bezig om de hindi taal te leren spreken maar het is zo moeilijk.

Ik spreek jullie alle later, veel liefs uit t warme India.

14.09.2014
INDIA TIME: 21:10.

Afgelopen nacht was het zo onwijs warm en ik ben zo vaak geprikt, lijkt wel alsof ze dat anti muggen spul lekker vinden, echt wel vier op een rij op me bil. Ik heb lekkere billen denk ik.
Dus vandaag extreem uitgeslapen en in middag met Pranita naar Chembur city gegaan. Ananasshake gedronken en jurk opgehaald, super mooi. Ik ben echt blij mee :)

En patatjes en cola ( INEENS super buikpijn dus rennen naar WC maar was loos alarm/ nog niet ziek geweest AFKLOPPEN)
& toen was het hoogte puntje van de dag : Le chocolade cake die was zo lekker. Lekker middagje &avondje chillen&kletsen met me lieve Pranita Didi. @Bal Anand :hebben de zusters me mee geholpen met me sari, JEEEEJ hij past, Dank u lieve Omalief.

Nu even spelen met de kids en vroeg slapen want morgen begint weer een nieuwe werk week, Slaaplekker allemaal.

BTW me indiaase nummer: +91 9167 6537 05. Voor whatsup only, niet grappig doen en mij bellen want dan raak ik in paniek alleen MAMA mag bellen.

GOODNIGHT xooxoxo

  • 14 September 2014 - 19:01

    Mama:

    Lieve Tessa, ik kijk uit naar je verhalen en ja ik was inderdaad vertrokken als die muis er was!!!!!
    IK heb je als eerste, op de dag van je vertrek en kaart gestuurd, maar die is nog niet aangekomen, helaas. Je eigen chocopasta is onderweg. Veel plezier met werken met de kinderen deze week. De blauwe feestjurk en de sari staan je goed. Dikke knuffel ,mama

  • 14 September 2014 - 19:54

    Selma:

    Hoi Tessa, wat maak je al veel mee. Je raakt al een beetje aan het leven in India gewend als ik het zo lees. Fijn hoor. Met de kinderen heb je het ook naar je zin en fijn dat je daar een vriendin hebt met wie je van alles onderneemt. Elke dag zal anders zijn dus geniet er nog maar van. Ik kijk weer uit naar je foto's.
    Liefs, Selma

  • 14 September 2014 - 22:41

    Anja:

    Gelukkig, daar was t ie weer, een verhaal, mn weekend gelijk goed. Je hebt dus profijt van je stage bij de scouting. Leuk zeg. Wel spannend, want idd zijn alle kids weer anders, in gedrag en behandeling. Maakt het ook wel super afwisselend. En dan zo n lief muisje, leuk huisdiertje......... Lekker winkelen en eten in het weekend, dat is ook gezellig. India bestaat wel uit een en al feestpartijen. Ben benieuwd naar de blauwe jurk. Hier rustigjes, wat verjaardagen en andere afspraken. Het weer is droog met af en toe zon en ook wolken. Iris en remco hadden een kikker in de tuin dus daar gaat je moeder ook niet naar toe. Natas haar oma is plots vrijdag in het ziekenhuis overleden, dus ff moeilijk. Jan gaat niet komende week maar die week er na naar Duitsland voor zn werk. Huis voor mezelf en de voorbereidingen voor Chris zn verjaardag treffen. Druk genoeg dus want ik moet ook nog werken dan. Schiet de week lekker op. Ik ga nu lekker slapen, jij slaapt allang. Spreek je snel weer. Dikke kus

  • 19 September 2014 - 13:31

    Wieske:

    Lieve Tessa,

    Hoe is het afgelopen week gegaan met de special Kids? Heb je nieuwe ervaringen opgedaan of kwam het overeen met wat je in je stage heb gedaan?

    Heerlijk ook om te horen dat je kan genieten van alle ervaringen die je mee maakt. Van wanhopig met een muis naar dol gelukkig van eten. Hoe krijg je het voor elkaar om een macflurry te krijgen zonder te flirten? Zeker weten dat er geen man stond die met je wou trouwen?;) Zorg dan maar je die pepperspray bij de hand heb....

    Wel echt een bikkel dat je in die hitte gaat hardlopen. Hoe is dat gegaan? haalbaar of wordt het in januari gewoon knallen en afzien? Voor welk goede doel ga je rennen?

    Geniet nog van alle mooie ervaringen en spreek je gauw!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa Suruchi

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 5566

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 05 Februari 2015

Hello India

Landen bezocht: